خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/09/24 - 15:23
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
حیدری در تشریح سفر هیات پارلمانی ایران به ونزوئلا:

موضوعات دو جانبه در دیدار با رئیس‌جمهور و وزیرخارجه ونزوئلا پیگیری شد/ ونزوئلا فرصتی طلایی برای ایران

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به سفر هیات پارلمانی ایران به ونزوئلا، گفت: هیات ایرانی برای نظارت بر انتخابات پارلمانی دعوت شد که ضمن نظارت بر انتخابات، موضوعات دو جانبه را در دیدار با رئیس‌جمهور و وزیر خارجه ونزوئلا پیگیری کرد.

شهریار حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در توضیح سفر هیاتی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ونزوئلا برای نظارت بر انتخابات پارلمانی این کشور، گفت: دولت ونزوئلا از یک شورای ملی انتخابات برخوردار است که مسئولیت جریان انتخابات را بر عهده دارد، این جریان جهت شفاف سازی و رعایت پروسه دموکراسی از چندین کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران برای نظارت بر انتخابات پارلمانی دعوت کرد لذا هیاتی از نمایندگان مجلس به این کشور سفر کردند.



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: هیات ایرانی با سیستم انتخاباتی آشنا بود لذا از آغاز رأی گیری تا اعلام نتیجه نهایی انتخابات در این کشور حاضر شد، انتخابات پارلمانی ونزوئلا کاملا شفاف و با مشارکت بالا برگزار شد و دموکراسی علی رغم اثرگذاری شیوع ویروس کرونا، نظارت اپوزیسیون و دخالت‌های آمریکا کاملا رعایت شد.



وی یادآور شد: هیات اعزامی پارلمانی ایران به ونزوئلا در حاشیه برگزاری انتخابات پارلمانی در روابط دوجانبه موضوعات دو کشور را پیگیری کرد. از این رو ما دیدارهایی با رئیس جمهور، معاون رئیس جمهور و وزیر خارجه ونزوئلا و دیگر مقامات در فرصت یک هفته ای داشتیم.



حیدری همچنین اظهار کرد: ونزوئلا برای جمهوری اسلامی ایران فرصت طلایی است، ما در حوزه کشاورزی نیازهایی داریم، همچنین با کمبود آب مواجه هستیم، ونزوئلا هم کشوری سرشار از منابع آبی، زمین های بکر و مناطق کشاورزی است همچنین در حوزه گاز و نفت ایران و ونزوئلا مشترکاتی دارند .



نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس یازدهم گفت: جمهوری اسلامی ایران می‌تواند در حوزه‌های نفت، گاز، صنعت و کشاورزی در ونزوئلا سرمایه گذاری کند. به طور قطع این سرمایه‌گذاری به نفع دوملت و کشور خواهد بود. ما نباید این فرصت را از دست دهیم. ایران بهترین فرصت‌ها را در کشورهای همسایه به خاطر ضعف کارکردی تیم اقتصادی به ویژه گمرک از دست داده است.



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: حدود 400 گروه‌ سیاسی، جنبش و جریانات سیاسی و آزادی خواه کشورهایی چون روسیه، ترکیه و تمام کشورهای آمریکای جنوبی نیز در برنامه نظارت بر انتخابات پارلمانی ونزوئلا حضور داشتند. رئیس جمهور سابق بولیوی و اکوادور نیز در این مراسم حضور داشتند که گروه پارلمانی ایران در حاشیه این برنامه با آنها دیدار و گفت‌وگو کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 309929
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم